Efemerno — skriveno pred očima (3.)

Ephemeral — Hidden in Sight (3.)

boravak
travanj—lipanj 2021.

Lea Anić

U svoja tri mjeseca provedena na rezidenciji u Čvorištu, uživala sam slušajući tišinu. Radeći među tolikim napuštenim umjetničkim rekvizitima, zapitala sam se – koliko toga nam treba da se prokaže ono što stoji između nas. Nekima slon u sobi, meni neshvatljivi tabu za koji se držimo kao da nas nije briga. Većinu vremena provela sam bavljenjem na svojim nadolazećim radovima, koji se trebaju i koji će se naći među nama.

Istraživanje kao – sjecište

– kao spoj

– kao spoj onog osobnog i onog što nam je obrazovanje dalo

– kao spoj onog osobnog/danog s čim se na kraju dana ne možeš poistovjetit

– kao ono s čim se odlučiš (ne) senzibilizirati

– kad se tebe tiče budeš, ali ne tiče te se sve, zar ne?

– kao ono što je tebi bitno,

– što ti je bitno?

– kao kad se stalno žališ da svi drugi u sivoj zoni rade, a ti misliš da nemaš od čeg živjet

– kad misliš da te nikad ne odaberu, al uvijek si na sjecištu.

Imala sam rijetku priliku imati studio prvi put u svojoj umjetničkoj praksi. Provela sam vrijeme baveći se istraživanjem za nadolazeće izložbe u Galeriji Prozori i Atelijerima Žitnjak. Oba rada su bila posvećena prostoru – kako vlastitom, tako i širem kontekstu u kojem se nalaze. Bavila sam se pitanjem mjesta, istovremeno pitajući se koja su to semantička ne-mjesta u kojima se nalaze.

Mjesta u kojima ćemo se naći su i dalje nepoznata.                                                                                                                             

Prvi blok susreta odvio se u obliku trodnevnog LABa koje je za fokus imao istraživanje samih metodologija rada, u smislu akumulacije potencijalnih/mogućih umjetničkih praksi te razvijanje pedagoških alata. U LABu su sudjelovale Ivana Bojanić, Viktorija Bubalo, Marko Gutić Mižimakov i Ana Jelušić.

 

Prijedlozi za istraživanje proizašli su iz iskustva somatskih tehnika te su se bazirali na implementiranju specifičnih tjelesnih obrazaca radi akumuliranja vokalnog sadržaja i pronalaska mogućih polazišta za zvuk.

Prevladavalo je pitanje načina na koji je moguće raspodijeliti pažnju te proučavanja uvjeta pod kojima bismo mogli somatske principe rada na tjelesnom prenijeti u načine na koji razmišljamo o kreiranju materijala, ranjivosti i su-postojanju uopće.

 

Nasuprot ideji da je glas nešto što treba osloboditi, probuditi, spoznati onaj “pravi” i ostale sugestije koje nam govore da ovo gdje jesmo nije već dovoljno, polazimo od mjesta poštovanja onoga što “već je” i uzimanja u obzir onog glasa koji je već tu.

 

Drugi blok odvija se kao nastavak povezivanja tjelesno-somatski-vokalnog iskustva, uz naglasak na fokusiranje pažnje prema zajedničkom zvuku kroz instant izvedbene sesije po  principu “zvučnih kupki”. Slijedivši ideju da je glas medij koji vibracijom može doprijeti do kosti, tkiva i tekućina u tijelu te samim time raslojiti granice načina na koje nam je uobičajeno povezivati se, zanima nas kako individualno intimno iskustvo može koegzistirati sa pažnjom na kolektivni događaj u momentu gdje su participanti ujedno i publika, i oni koji proizvode i oni koji osjećaju.

 

 

zvučne kupke, glasovne oborine
rujan—prosinac 2021.

Lana Hosni

boravak
11.12.-22.12.2021.

Vladimir Bjeličić

‘Na poziv Marka Gutića Mižimakova proveo sam gotovo dve nedelje u Zagrebu tokom kojih sam imao prilike da se osvrnem na svoj dosadašnji rad, te razmenim utiske i iskustva sa kolegnicama i kolegama sa lokala što mi je iz raznih razloga do sada izmicalo. Bolje upoznavanje zagrebačke umetničke scene najpre se odnosilo na programsku politiku GMK , kao i delovanje Mižimakova u susednom prostoru zvanom 7ica. Dakle, boravak u Zagrebu mi je pružio mogućnost da sakupim nove informacije, utemeljim stare i ostvarim nove kontakte koji će, nadam se, doprineti saradnji i jačanju regionalnih incijativa.’

♡ 2020 Čvorište. Kopiranje je čin ljubavi. Slodobno kopirajte i dijelite dalje.

♡  2020 The Hub. Copying Art is an act of love. Please copy and share.